Agència d’ocupació i desenvolupament local

Pautes recomanades i consells per a realitzar els següents documents:

En el servei d’orientació laboral es donen pautes per als diferents tipus d’entrevistes, els comportaments verbals i no verbals implicats, i què fer en els diferents moments: abans, durant i després de l’entrevista.

En un contacte personalitzat i directe, l’última i més decisiva de les fases del procés de selecció dirigit a obtenir informació i dades de l’entrevistat, d’acord amb uns objectius prèviament determinats i convèncer a l’entrevistador que ets la persona idònia per al perfil sol·licitat.

Per això, cal preparar bé l’entrevista de la següent manera:

Presentació de currículum de forma clara i atractiva.
Tenir informació sobre l’empresa en general i del lloc oferit.
Preparació de les respostes a la bateria de les possibles preguntes de l’entrevista.
Ser puntual.
Cura de la imatge, d’acord al lloc oferit.
Tenir en compte el llenguatge no corporal (salutacions, moviments gestuals, etc.).

FASES DE L’ENTREVISTA

Salutació: cal esperar que l’entrevistador / a es dirigeixi a nosaltres per estrènyer la seva mà.
Xerrada inicial: és un diàleg iniciat per l’entrevistador sobre temes generals per trencar el gel i evitar l’estat d’ansietat del candidat / a.
Conversa sobre característiques del lloc:
a) Dades personals.
b) Formació i expectatives professionals.
c) Funcions i tasques del lloc.
d) Motivació i objectius personals.
e) Adequació del currículum al lloc oferit.

L’entrevista és el moment adequat per consultar dubtes relacionats amb l’empresa o les condicions del lloc oferit. Això serà indicatiu del teu interès pel treball i pots aprofitar per expressar els teus coneixements sobre el sector i l’empresa.

No s’ha d’incidir especialment en els horaris, el sou o les vacances.

L’última fase de l’entrevista és el comiat, l’objectiu ha de ser assegurar el següent contacte dins del procés de selecció.

No hem de forçar a l’entrevistador a que ens doni una opinió de com ho hem fet, ni demanar-li si ens van a manifestar en aquest moment la seva decisió. Hem de ser cautelosos i no precipitar-nos.

Què és?

Document que acompanya al currículum, establint el primer contacte personal amb l’empresa.
objectius:

Manifestar l’objectiu professional concret del candidat, en relació a un determinat procés de selecció.
Característiques:


1. Ordenada
La carta ha de seguir una estructura que faciliti una lectura ràpida.

Direcció de l’empresa.
Direcció del candidat / a.
Data.
Encapçalament.
Desenvolupament dels continguts.
Comiat.
Signatura.

2. Clara
La presentació és una part fonamental de la carta en què s’han de cuidar espais i marges, mecanografiat, etc.

El llenguatge utilitzat ha de ser senzill, evitant construccions gramaticals complexes.

3. Única

S’aconsella escriure per a cada oferta d’ocupació una carta adequada en la seva forma i contingut al lloc i l’empresa.

4. Breu i directa

La presentació ha d’ocupar una pàgina. El contingut ha de ser concret i directe, evitant la informació innecessària.

5. Positiva
S’han de potenciar els punts forts del currículum en relació al lloc que s’ofereixi.

6. Principals parts d’una carta de presentació

SALUTACIÓ: Utilitzarem fórmules com:

Estimats Srs / Molt Srs. Meus:

Benvolgut / a Sr / Sra:

PRIMER PARÀGRAF: Aquest paràgraf s’utilitza per explicar el motiu pel qual s’envia una carta. Si és en resposta a un anunci aparegut a la premsa, s’ha d’esmentar el diari i la data on va ser publicada l’oferta.

SEGON PARÀGRAF: En aquest es fa referència a les qualitats i requisits esmentats en l’oferta, si es respon a un anunci. Si és candidatura espontània justifica per que et consideres idoni per al lloc que sol·licites.

TERCER PARÀGRAF: Deixa clar el teu interès pel lloc i abans d’acomiadar-, no oblidis esmentar que vols que et sigui concedida una entrevista.

El Currículum Vitae és la nostra targeta de presentació davant d’una empresa, per això és important cuidar la seva presentació, llenguatge, i continguts.


Què és?
Presentació breu, escrita i ordenada de la nostra formació acadèmica i experiència laboral, enfocada a valorar el perfil i aptituds per a un lloc de treball.
objectius

Mostrar el nostre perfil professional.
Suscitar interès per conèixer-nos.
Aconseguir una entrevista personal.

Característiques

1.-Concret i concís
Aportar la informació més rellevant, prescindint dels aspectes més superflus.

2.-És clar i precís
Sense ambigüitats, facilitant la lectura i potenciant els punts més destacats del nostre perfil professional.


3.-Únic
Personalitzat per a cada oferta d’ocupació a la qual s’envia.
Aspectes formals de la seva redacció

Mantenir una estructura esquematitzada.
Realitzar-mecanografiat.
Tenir cura marges i espais.
Emfatitzar els titulars.
Utilitzar paper mida DIN A-4.
No usar abreviatures.
Evitar llacunes temporals.
Datar el currículum.
No ha de signar-se.